In de wereld van Digitale Transformatie hoor je veel nieuwe termen. Eén daarvan is de Customer Journey (Mapping), ofwel het inzichtelijk maken van de klantreis. De traditionele vorm is vooral kwalitatief, Customer Journey Mining biedt echter data gedreven inzichten in de kwalitatieve én kwantitatieve kant van de klantreis en bestaat uit een combinatie van UX research & Design, Data Science en Service Design. Het nieuwste op het gebied van CX/UX – we laten je er graag mee kennismaken!
Tijdens deze ééndaagse cursus nemen we je mee in de nieuwe wereld van Customer Journey Mining. We behandelen in vogelvlucht de basis van Customer Journey Mapping, en zullen vervolgens focussen op de kwantitatieve kant van Customer Journey Mining. Hierdoor ben je in staat om subjectieve of foutieve customer journeys aan te pakken en optimaal in te richten binnen jouw organisatie.
Met Customer Journey Mining bekijken we de journeys vanuit drie verschillende standpunten: 1. Hoe heeft de klant de journey ervaren en onthouden? 2. Hoe is de journey ontworpen en bedoeld? 3. Hoe wordt de journey door de systemen geregistreerd?
Door deze drie verschillende journeys inzichtelijk te maken met data en vervolgens te vergelijken, ben je in staat om te prioriteren in je transformaties en onderbouwd te investeren in het optimaliseren van betekenisvolle interacties je klanten.
Tijdens deze cursus staan interactieve sessies centraal en ga je actief aan de slag met concrete cases en een specifieke tool. Dit stelt je in staat om na de cursus zelf vervolgstappen te zetten binnen jouw organisatie!
Je leert de ins & outs van Customer Journey Mining en wat het concreet kan betekenen voor jouw organisatie, zoals:
Iedereen die bezig is of wil zijn met het verbeteren van de klant- of gebruikerservaring.
Er is geen specifieke voorkennis vereist maar inzicht in je klant en/of gebruikersprocessen draagt bij aan een beter begrip van Customer Journey Mining. De cursus ‘Customer Journey’ van cibit academy is nuttig als achtergrondkennis, maar geen vereiste.
Lees deze blog.