In de wereld van Digitale Transformatie hoor je veel nieuwe termen. Eén daarvan is de Customer Journey, ofwel de Reis van de Klant. Wat betekent dit eigenlijk, wat kun je er mee, en hoe maak je zo’n reis?
Tijdens deze ééndaagse cursus nemen we je mee op een Customer Journey. We gaan aan de slag met persona’s, touchpoints, klant emoties, welke reis doorloopt de klant in de interactie met je bedrijf en welke objecten of systemen zijn hierbij betrokken? Met deze informatie identificeer je de plus- en pijnpunten en kun je op gestructureerde wijze aan de slag met een geprioriteerde roadmap om iets neer te zetten, verbeteren of vervangen.
In de cursus Customer Journey ga je actief aan de slag met concrete cases. Cases waarbij je als team gebruik maakt van de diversiteit in inzichten, ideeën en meningen om uiteindelijk samen tot een optimale Customer Journey te komen, die je hele organisatie verder brengt.
Je leert technieken en methoden waarmee je zelfstandig een Customer Journey workshop kunt faciliteren. Daarnaast krijg je inzicht in hoe je optimaal de creativiteit en output van je deelnemers kunt bereiken waardoor het resultaat van de customer journey workshop optimaal wordt.
In de ochtend beginnen we met een voorstelronde en ga je in groepen bepalen welke casus (één uit je eigen praktijk) deze dag uitgewerkt gaan worden.
Gedurende de dag ga je in een interactieve setting aan de slag met het bouwen van een Customer Journey. De verschillende stappen in het bouwen van de Customer Journey worden voorafgegaan door een korte uitleg en theorie.
Aan het eind van de dag presenteren de verschillende groepen de resultaten.
Iedereen die bezig is of wil zijn met het verbeteren van de klant- of gebruikerservaring.
Er is geen specifieke voorkennis vereist maar inzicht in je klant en/of gebruikersprocessen draagt bij aan een betere Customer Journey.
Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.