Hoe zet je toegankelijke data in voor betere dienstverlening en besluitvorming? Is alles ‘data’ maar kom je niet meer tot betekenis? Zoek je naar overzicht in data? Wil je je business analyse vaardigheden op data verbeteren? Duurt het nog steeds lang om je data geleverd te krijgen? Zijn er mooie ‘datatrajecten’ ingezet, echter blijft het een uitdaging om betere beslissingen te nemen?
In deze twee-daagse training leer je wat data betekent in businesscontext en hoe je daarmee tot beter onderbouwde keuzes kan komen. Naast basisterminologie over data, business intelligence, analytics, data warehousing en datamanagement, wordt er grondig aandacht besteed aan businessanalyse met data en werkvormen voor inventarisatie. Denk daarbij aan onderzoek met statistiek en innovatie met data. Ook staan we stil bij het in verbinding brengen van deze onderdelen met de lange termijndoelstellingen en type gebruikers. Niet de technologie maar juist de vraagarticulatie en duiding staat in deze opleiding centraal.
Door de praktische aard van deze opleiding, is hij goed om te vormen tot een in-company traject waarbij uitvoerig kan worden stilgestaan bij de context van de organisatie.
Natuurlijk kan de opleiding klassikaal of virtueel worden gevolgd. Er wordt zeker gebruikt gemaakt van digitale hulpmiddelen.
Deze tweedaagse training is bedoeld voor echte medior analisten in een domein vakgebied die meer willen gaan doen met data: Denk aan beleidsmedewerkers, teamleiders, informatieanalisten, data analisten, marketingmedewerkers, procesuitvoerders, projectondersteuners, werkvoorbereiders, teamleiders, HR business partners, logistieke medewerkers, medewerkers van financiële administratie en tal anderen.
Voor zij-instromers en mensen die van vakgebied/ taakgebied willen veranderen is dit de ideale introductie
Ervaring op junior/ medior niveau (2 tot 5 jaar) binnen de organisaties. (Gaan) werken met data / informatieproducten.